Dit artikel is gerelateerd aan:

Reclame voor financiële producten

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven

Maakt u reclame voor complexe financiële producten, zoals beleggingsverzekeringen of bankspaarproducten? Dan moet u daarin een risicometer en waarschuwingszin opnemenExterne link. U bent verplicht gebruik te maken van de waarschuwingszinnen van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Voor bepaalde risicovolle financiële producten mag u straks geen reclame meer makenExterne link. De AFM krijgt de bevoegdheid deze aan te wijzen.

Reclame maken voor kredieten

Maakt u reclame voor kredieten? Dan moet u duidelijk zijn over de kosten van de lening, en de hoogste rente noemen. U mag niet adverteren met actietarieven. In de reclame moet u een waarschuwingszin en -symbool opnemenExterne link. U moet het materiaal van de AFM gebruiken voor reclame-uitingen op schrift, internet, radio en televisie. Dit kunt u downloaden op de website van de AFM.

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven