De datum van een evenement meldt u vóór 1 oktober voorafgaand aan het nieuwe jaar. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar apv@jouwgemeente.nl.
U heeft geen vergunning nodig als uw evenement voldoet aan de onderstaande voorwaarden:
- Er zijn minder dan 200 bezoekers op het drukste moment.
- Het evenement is tussen 07.00 en 24.00 uur.
- Het evenement is niet op de openbare weg (bijv. rijbaan, brom-fietspad, parkeerplaats) en vormt ook niet op een andere wijze een belemmering voor het verkeer en de hulpdiensten(bijv. ambulance, brandweer, politie).
- Het geluidsniveau is:
- Van 07.00 uur tot 18.00 uur maximaal 50 dB(A) en
- Van 18.00 uur tot 22.00 uur maximaal 45 dB(A) en
- Van 22.00 uur tot 2400 uur maximaal 40 dB(A) op de gevels van woningen in de directe omgeving van het evenement.
- U schenkt/verkoopt geen alcohol.
U heeft wel een vergunning nodig in deze situaties:
- Uw evenement past niet binnen de voorwaarden van ‘geen vergunning nodig’.
- Het evenement kan op meerdere plekken tegelijk zijn.
- Het evenement is op of naast de openbare weg.
- U moet de straat afsluiten voor het evenement.
- Hulpdiensten zoals politie en ambulances kunnen last hebben van het evenement
- U verwacht (geluids-)overlast.
Via deze link kunt u de vergunning aanvragen.
Melding Evenement
Neem contact op met de gemeente om uw evenement (waarvoor u een geldige 5-jarige vergunning heeft) te melden.
U betaalt kosten voor de aanvraag van een evenementenvergunning. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
U krijgt bij een volledige ingediende aanvraag binnen 6 weken bericht. Deze periode mag de gemeente 1 keer verlengen.