Naast dit ingevulde aanvraagformulier hebben wij nog een aantal andere gegevens van u nodig om uw aanvraag te kunnen behandelen. Deze gegevens moet u aan het einde van dit formulier uploaden. Zorg er dus voor dat u deze digitaal voor handen heeft. Als de aanvraag niet compleet is, kan worden besloten de aanvraag niet te behandelen.
Wilt u een evenement organiseren en heeft u een vraag? Montferland kent een evenementencoördinator. U hoeft hierdoor niet meer te zoeken bij wie u met uw vraag terecht kunt, de coördinator zorgt ervoor u antwoord krijgt! Wilt u meer informatie (ook voor informatie over facilitaire ondersteuning)? U kunt vrijblijvend bellen of een afspraak maken met de evenementencoördinator. Tel. (0316) 291 391 of e-mail: evenementen@montferland.info.
Het aanvragen van een evenementenvergunning
Geef bij uw aanvraag de volgende informatie:
- Een volledig ingevuld aanvraagformulier (door middel van DigiD of eHerkenning).
- Kaart van de locatie en/of routekaart (route, optocht, stoet en/of parcours).
- Tekening (op schaal getekend) van het evenemententerrein, met daarop alle gebouwen, bouwsels/objecten, afsluitingen/afscheidingen met toegangen en nooduitgangen van het terrein, parkeergelegenheid, bereikbaarheid en opstelplaatsen voor de hulpdiensten.
- Plattegrondtekening (schaal 1:100) van alle bouwsels/objecten voorzien van maten en eventuele aanwezige veiligheidsvoorzieningen.
- Calamiteitenplan/veiligheidsplan (EHBO, beveiliging, telefoonnummers, etc.). Format beschikbaar, zie onderaan deze pagina.
- Mobiliteitsplan. Format beschikbaar, zie onderaan deze pagina. Dit is in ieder geval verplicht als bij een evenement meer dan 1.000 personen komen en/of bij het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen.
- Draaiboek/programma.
- Bijlage waaruit blijkt dat een tijdelijke bouwsel zoals een tent, podia en tribune (constructief) veilig is.
- Tekening (op schaal getekend) van het kampeerterrein met wegen, paden en ontsluitingen.
- Indieningvereisten op basis van het “Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen”:1. Situatieschets met noordpijl;2. Plattegrond op schaal of met maatvoering waarop de aanwezige bouwsels (zoals een tent, tribune, kramen, podia) groter dan 25m² zijn aangegeven;3. Plattegrond van iedere bouwsel die is bestemd voor meer dan 150 mensen, waarbij de hoogste bezetting wordt opgegeven. Per bouwsel wordt aangegeven: 4. De voor personen beschikbare oppervlakte5. De gebruiksbestemming;6. De opstelling van inventaris en inrichtingselementen (zoals stands, kramen, podia), met aanduiding van de situering van, voor zover deze aanwezig zijn:
- brand- en rookwerende scheidingsconstructies;
- vluchtroutes;
- draairichting van doorgangen;
- nooduitgangen en vluchtroutes, met aanduiding van de breedte daarvan;
- vluchtrouteaanduidingen;
- noodverlichting;
- brandblusvoorzieningen, en
- brandweeringang.
Met het aanvraagformulier kunt u maximaal 45Mb aan bijlagen meesturen. Wilt u meer (of grotere) bijlagen meesturen, dan kan dit via evenementen@monferland.info.
In de Algemene plaatselijk verordening staat gedefinieerd wat wordt verstaan onder een evenement.
- Doe de vergunningcheck. Organiseert u voor het eerst een evenement of twijfelt u of u voor uw evenement een vergunning nodig hebt? Doe dan de vergunningcheck. Onder evenement wordt bijvoorbeeld verstaan een herdenkingsplechtigheid, braderie, optocht, (straat)feest, buurtbarbecue, muziekvoorstelling, snuffelmarkt, wedstrijd op of aan de weg.
- Heeft u geen vergunning nodig? Dan plaatsen wij uw evenement graag op de evenementenkalender van de gemeente. Meld dan uw evenement aan.
Voor een actueel overzicht van de leges verwijzen wij u naar de legesverordening die te vinden is op www.overheid.nl.
U vraagt de vergunning voor een evenement aan bij de gemeente. Doe dit tijdig en begin een half jaar van te voren. Dient u uw aanvraag niet 12 weken van te voren bij ons in, of is de aanvraag niet compleet, dan kan worden besloten de aanvraag niet te behandelen.
Bent u of anderen het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u of anderen binnen 6 weken bezwaar maken.
Bent u of anderen het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u of anderen binnen 6 weken bezwaar maken.