Evenementen organiseren

Gemeente Tilburg: Evenementen organiseren

Gepubliceerd door:
Gemeente Tilburg
Gecontroleerd 13 dec 2022
2 min lezen
English version

Als u een evenement wilt organiseren, moet u dit melden. Soms moet u een vergunning aanvragen. Dit kunt u online controleren met de vergunningscheck.

Voor sommige kleine evenementen heeft u geen vergunning nodig. Dan kunt u het evenement gratis melden.

Direct regelen

Grote evenementen met meer dan 2.000 bezoekers moet u 16 weken van tevoren melden. Kleinere evenementen moet u 8 tot 14 weken van tevoren melden.

U heeft geen vergunning nodig als uw evenement voldoet aan de onderstaande voorwaarden:

  • Het evenement is buiten.
  • Er zijn minder dan 300 bezoekers op het drukste moment.
  • Het is tussen 8 uur en 24 uur. Op zon- en feestdagen niet voor 13 uur. 
  • U schenkt geen alocohol.
  • U verkoopt geen spullen, eten of alcohol. 
  • Er worden geen doorgaande wegen afgesloten.
  • Er is geen tijdelijke ruimte waar 150 personen of meer aanwezig zijn.
  • Het geluidsniveau is tot 22 uur maximaal 70 dB(A) en maximaal 50 dB(A) tussen 22 uur en 24 uur.  
  • Er is geen politiecapaciteit nodig.

In andere situaties heeft u wel een vergunning nodig.

Vergunningscheck

Doe de vergunningscheck of kijk op Evenement melden of vergunning aanvragen

Evenement melden

Online via Evenement melden

Evenementenvergunning aanvragen

Online via Evenementenvergunning

Hoeveel u moet betalen, hangt af van het soort evenement dat u organiseert.

Neem voor meer informatie contact op met de gemeente via evenementen@tilburg.nl.

U krijgt 4 weken voor aanvang van uw evenement bericht.

Deze pagina is onderdeel van een kwaliteitsnetwerk van de Europese Unie

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Gemeente Tilburg