Als u een evenement wilt organiseren, moet u dit melden. Soms moet u een vergunning aanvragen. Dit kunt u online controleren met de vergunningscheck.
Voor sommige kleine evenementen heeft u geen vergunning nodig. Dan kunt u het evenement gratis melden.
Grote evenementen met meer dan 2.000 bezoekers moet u 16 weken van tevoren melden. Kleinere evenementen moet u 8 tot 14 weken van tevoren melden.
U heeft geen vergunning nodig als uw evenement voldoet aan de onderstaande voorwaarden:
- Het evenement is buiten.
- Er zijn minder dan 300 bezoekers op het drukste moment.
- Het is tussen 8 uur en 24 uur. Op zon- en feestdagen niet voor 13 uur.
- U schenkt geen alocohol.
- U verkoopt geen spullen, eten of alcohol.
- Er worden geen doorgaande wegen afgesloten.
- Er is geen tijdelijke ruimte waar 150 personen of meer aanwezig zijn.
- Het geluidsniveau is tot 22 uur maximaal 70 dB(A) en maximaal 50 dB(A) tussen 22 uur en 24 uur.
- Er is geen politiecapaciteit nodig.
In andere situaties heeft u wel een vergunning nodig.
Vergunningscheck
Doe de vergunningscheck of kijk op Evenement melden of vergunning aanvragen.
Evenement melden
Evenementenvergunning aanvragen
Hoeveel u moet betalen, hangt af van het soort evenement dat u organiseert.
Neem voor meer informatie contact op met de gemeente via evenementen@tilburg.nl.
U krijgt 4 weken voor aanvang van uw evenement bericht.