Evenementen organiseren

Gemeente Venlo: Evenementen organiseren

Gepubliceerd door:
Gemeente Venlo
Gecontroleerd 1 dec 2022
2 min lezen
English version

Als u een evenement wilt organiseren, moet u dit melden. Soms moet u een vergunning aanvragen. 

Voor sommige kleine evenementen heeft u geen vergunning nodig. Dan kunt u het evenement gratis melden.

Voor grote evenementen moet u 12 weken van tevoren een vergunning aanvragen. Kleinere evenementen moet u 3 weken van tevoren melden.

U heeft wel een vergunning nodig in deze situaties:

  • Er zijn 200 of meer mensen tegelijk aanwezig en er wordt alcohol geschonken.
  • Er zijn 1.000 of meer mensen tegelijk aanwezig en er wordt geen alcohol geschonken.
  • De totale oppervlakte van de tijdelijke bouwsels en constructies, zoals een tent of een podium, is 200m2 of meer.
  • Het evenement wordt gehouden in het Julianapark of op de Markt in Venlo.
  • Het evenement duurt langer dan 2 dagen. 
  • Er moeten doorgaande wegen worden afgesloten voor het evenement.

Evenement melden

Neem contact op met de gemeente om uw evenement te melden.

Hoeveel u moet betalen, hangt af van het soort evenement dat u organiseert en het aantal bezoekers dat u verwacht.

Deze pagina is onderdeel van een kwaliteitsnetwerk van de Europese Unie

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Gemeente Venlo

Stuur een e-mail+31 77 359 66 66Bezoek de website

Hanzeplaats 1

5912AT Venlo

Openingstijden

Maandag
8.00 - 17.00
Dinsdag
8.00 - 20.00
Woensdag
8.00 - 17.00
Donderdag
8.00 - 20.00
Vrijdag
8.00 - 17.00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

Voor de meeste zaken moet u een afspraak maken. Maak een afspraak via +31 77 359 66 66