Start-upmissie naar GITEX EUROPE, Berlijn

Is uw start-up klaar voor de Duitse en Europese markt? Wilt u zakendoen, netwerken of investeerders aantrekken? U hoeft niet ver te reizen als er net over de grens zoveel mogelijkheden zijn! Ga 21 - 23 mei mee met onze start-upmissie naar GITEX EUROPE in Berlijn.

Details

  • Wo 21 – vr 23 mei 2025
    Messe Berlin
    Messedamm 22
    14055
    Berlin
    Duitsland

Deelname informatie

  • Aanmelden voor 3 maart
  • Kosten € 500 (exclusief btw) per start-up
  • Reis- en verblijfkosten voor eigen rekening

GITEX EUROPE

GITEX EUROPE is een van de grootste internationale start-uptech-evenementen in Duitsland. Met het onderwerp 'Advancing Europe's Digital Future in Partnership with the World', wil de organisatie samenwerking, kennisuitwisseling en matchmaking bevorderen.

GITEX EUROPE is de plek waar start-ups hun baanbrekende en innovatieve producten en diensten kunnen promoten. Daarnaast is er ook ruimte om te netwerken en zaken te doen met bedrijven, investeerders en organisaties.

De 3-daagse beurs biedt een afwisselend programma met aandacht voor veel tech-sectoren. De organisatie verwacht dit jaar 60.000 bezoekers, 2.500 exposanten, 1.500 start-ups, 1.200 investeerders, 500 sprekers en 300 officiële delegaties uit meer dan 100 landen.

De Nederlandse ambassade in Berlijn organiseert voor de missiedeelnemers het Icebreaker-netwerkevenement op 20 mei.

Waarom meedoen?

Het doel van deze start-upmissie is om veelbelovende Nederlandse start-ups en innovatieve bedrijven te helpen bij hun internationale groei. Deelname biedt u een platform waarop u zich kunt presenteren aan een Duits en Europees publiek. U krijgt ook de kans om in contact te komen met mogelijke klanten, investeerders, partners en andere start-ups. Samen zetten we het Nederlandse start-up-ecosysteem en de innovatieve oplossingen op de kaart.

Meedoen aan GITEX EUROPE biedt u een mooie kans om:

  • uw product of dienst te presenteren aan de Duitse en Europese markt;
  • uw product of dienst te valideren/testen;
  • uw netwerk in de Duitse en Europese markt uit te breiden;
  • mogelijke investeerders te ontmoeten;
  • kennis op te doen over de Duitse markt en de mogelijkheden om samen te werken.

Daarnaast zijn er genoeg kansen tijdens de missie om met andere Nederlandse en internationale deelnemers kennis en ervaring over de Duitse en Europese markt uit te wisselen.

Voor wie?

Wij nodigen start-ups uit de volgende sectoren uit:

  • kunstmatige Intelligentie (AI)
  • quantum computing
  • space & dual use
  • biotech
  • consumer tech
  • cybersecurity
  • digital cities
  • finance & digital assets
  • future health
  • future mobility
  • smart manufacturing
  • sustainable tech
  • deep tech

Voorwaarden om mee te doen

U kunt meedoen als uw start-up voldoet aan de volgende eisen:

  • Uw product of dienst is hoogtechnologisch, innovatief en mogelijk disruptief.
  • Uw product of dienst past binnen de voor GITEX EUROPE genoemde focussectoren.
  • U bent gestart met of klaar voor internationale opschaling.
  • Uw start-up staat ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel.

Past u niet precies in dit profiel, maar heeft u wel een overtuigende reden om mee te gaan naar GITEX EUROPE? Vertel dan bij uw aanmelding waarom u niet mag ontbreken in de Nederlandse delegatie.

Wij geloven dat start-upmissies een belangrijke rol kunnen spelen in de groei en ontwikkeling van start-ups. Om succesvol te zijn, is het belangrijk om u goed voor te bereiden op de missie en aan het hele programma mee te doen. Met dat in het achterhoofd, vragen we u om aanwezig te zijn bij de voorbereidingsbijeenkomst, de 'Icebreaker' op de ambassade, en mee te doen aan het hele programma van 21 - 23 mei 2025.

Als u om wat voor reden dan ook niet kunt komen, denk er dan over na om een collega te sturen, of bekijk opnieuw uw deelname.

Kosten

Meedoen aan deze missie kost € 500 (exclusief btw) voor iedere start-up, voor maximaal 2 deelnemers per bedrijf. Hiervoor krijgt u:

  • toegang tot de verplichte (digitale) voorbereidingsbijeenkomst 2 weken voor de missie;
  • toegang tot het Icebreaker-netwerkevenement op de Nederlandse ambassade in Berlijn;
  • toegangspas voor GITEX EUROPE voor 2 personen;
  • gebruik van de NL Lounge als ontmoetingsplek;
  • matchmaking met mogelijke investeerders, bedrijven en organisaties;
  • toegang tot alle 'side events' en netwerkactiviteiten;
  • lokale steun van de Startup Liaison Officer van de Nederlandse ambassade in Berlijn en van RVO.

Reis- en verblijfkosten zijn voor eigen rekening. Maaltijden en borrels zijn ook voor eigen rekening, tenzij anders gemeld in het programma.

Let op: U kunt tot 1 maand van tevoren opzeggen, daarna berekenen wij de deelnamekosten aan u door.

Aanmelden

Meld u aan voor deze missie; dit kan tot 3 maart. Iedere deelnemer moet zich apart aanmelden. De voertaal van de missie is Engels.

U hoort 1 week na de sluitingsdatum of u bent uitgekozen.

Er kunnen maximaal 25 start-ups mee met deze missie. RVO vindt het belangrijk dat de bedrijven die meegaan binnen de opzet en inhoudelijke focus van de missie vallen. Aanmelding betekent daarom niet automatisch meedoen aan de missie.

Daarnaast moedigen we vrouwelijk ondernemerschap aan. We selecteren voor deelname niet op geslacht. Wel dagen wij u uit om binnen uw eigen organisatie te kijken naar vrouwelijke deelnemers voor de missie.

Aanmelden

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

De Nederlandse overheid vindt maatschappelijk verantwoord ondernemen (inclusief mensenrechten) belangrijk en onderschrijft de OESO-richtlijnen. Hierin zijn de MVO-normen voor internationaal actieve ondernemers afgesproken. Een van de voorwaarden om mee te doen aan deze missie is dat u zich houdt aan deze OESO-richtlijnen.

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marie-Jeannine CitroenProjectleider GITEX Europe 2025T: +31 6 2941 3906E: marie.citroen@rvo.nl