Zakendoen met Indonesië

Indonesië is de grootste consumentenmarkt van Zuidoost-Azië. Het land heeft groeipotentieel. Niet alleen voor de lokale maar ook voor de buitenlandse ondernemer. Kansrijke sectoren zijn textiel, water, milieu, machines, automotive en de medische sector.

Bekijk de RVO-landeninformatie over IndonesiëExterne link

Do's-and-don'ts

Zeg geen nee

Nee zeggen komt niet voor bij de Indonesiërs. Dit betekent gezichtsverlies. In plaats van ‘Niet’ of ‘Nee’ spreken de Indonesiërs over ‘Minder’ of ‘Minder goed’. Dit om ‘ja’ te vermijden. Zakelijke afspraken dienen goed vastgelegd te worden.

Bekijk alle do's-and-don'tsExterne link

Feiten en cijfers

Invoer goederen uit Indonesië

Uitvoer goederen naar Indonesië

Heeft u vragen over ondernemen in Indonesië?

Experts van RVO helpen u graag verder
Neem contact op
Landnaam:IndonesiëLandcode:IDHoofdstad:JakartaTijdsverschil met Nederland:+6 uurTaal - officiële taal:IndonesischTaal - overige talen:Engels en NederlandsVlag:IndonesiëMunteenheid:roepiaValuta code:IDRValuta teken:RpStaatsvorm:presidentiële republiekInwonersaantal:264,2 miljoenInwonersnaam:IndonesiërOppervlakte:1.910.931 km²Koopkracht (2018):$ 3.871Big Mac index (2018):€ 2,17BBP (2018):$ 1.022 miljardUitvoerwaarde (2018):€ 798 miljoenInvoerwaarde (2018):€ 2,9 miljardEconomische groei (2018):5,2%Ease of doing business (2020):73

Deze informatie is geplaatst door

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Centraal Bureau voor de Statistiek