U heeft een marktvergunning nodig om producten te verkopen op de markt.
U kunt een plaats op de markt vragen als u voldoet aan het volgende:
- U staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
- U bent handelingsbekwaam
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs
- als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft: een document waaruit uw geldige verblijfstitel in Nederland blijkt
- als u buiten Nederland verblijft: een afschrift van een document waaruit blijkt dat u een vaste woon- en verblijfplaats heeft
- een uittreksel van uw inschrijving van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 maand)
U stuurt uw ondertekende aanvraag per post naar:
Gemeente NunspeetPostbus 798070 AB Nunspeet
Geef in uw aanvraag aan op welke markt/standplaats u wilt staan en wat u verkoopt. De vergunning is in eerste instantie voor u persoonlijk. Wilt u niet meer op de markt staan en kent u een ondernemer die op uw plek wil staan? Dan vraagt u de gemeente toestemming om uw vergunning over te dragen aan de andere ondernemer; dit onder de voorwaarden genoemd in het Marktreglement gemeente Nunspeet, artikel 9.
De aanvraag van een marktvergunning kost: € 0.