U heeft een marktvergunning nodig om producten te verkopen op de markt.
Om in aanmerking te komen voor een standplaatsvergunning moet u bij de aanvraag de volgende gegevens overleggen:
- Kopie uittreksel Kamer van Koophandel
- Kopie van een geldig legitimatiebewijs van de aanvrager
- Een afbeelding van verkoopkraam of –wagen.
Bij het verlenen van de vergunning wordt eerst gekeken of er ruimte is om de waren te verkopen waarvoor de vergunning wordt aangevraagd, zodat de markt voor het publiek aantrekkelijk blijft. Er wordt gestreefd naar een evenwichtige brancheverdeling. De vergunning is voor maximaal 5 jaar geldig.
Voor meer informatie:
Vergunning aanvragen? De vergunning kunt u aanvragen via de Vergunningenchecker. Kies daar de tegel ‘Standplaats innemen’. Volg de vragen om te weten aan welke verplichtingen u moet voldoen.
Heeft u de Vergunningenchecker al gestart en ingevuld maar wilt u de aanvraag wijzigen of aanvullen? Dat kan met de Vergunningintaker.
Online
U kunt de marktvergunning online aanvragen. U kunt hiervoor inloggen met DigiD of eHerkenning (of eIdas?) en de aanvraag invullen. Contact | Gemeente Oldenzaal
Aan de balie
U kunt de vergunning ook bij de balie van uw gemeente aanvragen. Maak hiervoor een afspraak.
Telefonisch
U kunt ook bellen met de gemeente voor meer informatie over de vergunning en de aanvraag starten.
Ook wordt er marktgeld in rekening gebracht. De tarieven voor de marktgelden kunt u vinden op onze website onder marktgelden-tarieventabel.
Extra kosten
U moet ook marktgeld betalen voor het gebruik van gemeentegrond. Het marktgeld is: € 75