Dit artikel is gerelateerd aan:

Preventiemedewerker aanwijzen

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven

Als ondernemer met personeel moet u minimaal 1 preventiemedewerker aanwijzen. Een preventiemedewerker houdt zich bezig met de dagelijkse gezondheid en veiligheid binnen een bedrijf. Heeft u 25 of minder werknemers? Dan mag u als directeur zelf de preventiemedewerker zijn.

De ondernemingsraad (OR) of de personeelsvertegenwoordiging (PVT) moet het eens zijn met de keuze en benoeming van de preventiemedewerker.

Taken preventiemedewerker

Een preventiemedewerker heeft 3 wettelijke taken:

Een preventiemedewerker moet deskundig en ervaren zijn om deze taken uit te voeren. En u moet de preventiewerker genoeg tijd geven om zijn taken uit te voeren. Is er niemand in uw bedrijf die dit kan? Dan mag u een externe arbodeskundige inschakelen.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met Antwoord voor bedrijven

088 - 042 44 00

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven