Dit artikel is gerelateerd aan:

Regels voor bedrijfscorrespondentie

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven

< 1 min lezen

U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Zo weet uw klant met wie hij te maken heeft. Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie en bestaat uit:

  • brieven
  • e-mails
  • offertes
  • brochures
  • faxberichten
  • website
  • facturen (hiervoor gelden extra regels die niet voor de andere vormen van bedrijfscommunicatie gelden)

Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.

Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?

U vermeldt altijd uw:

Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En is uw handelsnaam anders dan de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan zet u ook de hele statutaire naam op uw correspondentie.

Bij een bv of nv vermeldt u ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.

Welke gegevens zijn niet verplicht?

Het is niet verplicht om deze gegevens op uw bedrijfscorrespondentie te zetten. Maar het is wel handig voor uw klanten:

Extra regels bij verkoop op afstand

Verkoopt u diensten of producten aan consumenten via internet, telefoon of postorder? Dan gelden er voor u extra regels voor uw bedrijfscorrespondentie. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Naast uw handelsnaam en uw KVK-nummer vermeldt u de adresgegevens en het btw-identificatienummer (btw-id) van uw bedrijf. Ook moet u uw klanten informeren over onder andere de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.

Deze informatie is geplaatst door

Antwoord voor bedrijven