Regels voor bedrijfscorrespondentie

Deze informatie is geplaatst door

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Laatst gecontroleerd op
< 1 min lezen

U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Zo weet uw klant met wie hij te maken heeft. Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie en bestaat uit:

  • brieven
  • e-mails
  • offertes
  • brochures
  • faxberichten
  • website
  • facturen (hiervoor gelden extra regels die niet voor de andere vormen van bedrijfscommunicatie gelden)

Reclame-uitingen horen niet bij bedrijfscorrespondentie.

Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?

U vermeldt altijd uw:

Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En is uw handelsnaam anders dan de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan zet u ook de hele statutaire naam op uw correspondentie.

Bij een bv of nv vermeldt u ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.

Verplichte gegevens op uw website

U moet duidelijk zijn over uw bedrijf. U moet op uw website onder meer deze gegevens op een logische plaats zetten:

  • volledige naam (statutaire naam zoals vermeld in de oprichtingsakte) en handelsnaam
  • adresgegevens (bezoekadres)
  • KVK-nummer
  • btw-identificatienummer (btw-id)
  • contactgegevens (e-mailadres en minimaal 1 mogelijkheid voor direct persoonlijk contact)
  • Naam en adres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)

Deze informatie is geplaatst door

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
Over onsContactDisclaimerCookies & PrivacyToegankelijkheidAPIBusiness.gov.nl (English)Ondernemersplein is een initiatief van:KVKRijksdienst voor Ondernemend NederlandRDWBelastingdienstCentraal Bureau voor de StatistiekUWVLogo SDG YourEuropeToegankelijkheidsniveau: W3C WAI-AA WCAG 2.1