Regels voor bedrijfscorrespondentie
U moet bepaalde informatie in uw bedrijfscorrespondentie zetten. Zo weet uw klant met wie hij te maken heeft. Bedrijfscorrespondentie is onderdeel van uw administratie en bestaat uit:
- brieven
- e-mails
- offertes
- folders
- faxberichten
- website
- facturen (hiervoor gelden extra regels die niet voor de andere vormen van bedrijfscommunicatie gelden)
Reclame valt niet onder bedrijfscorrespondentie.
Wat moet u op uw bedrijfscorrespondentie zetten?
U vermeldt altijd uw:
Heeft u een coöperatie, onderlinge waarborgmaatschappij, besloten vennootschap (bv) of naamloze vennootschap (nv)? En is uw handelsnaam anders dan de statutaire naam (de naam in de oprichtingsakte)? Dan zet u ook de hele statutaire naam op uw correspondentie.
Bij een bv of nv noemt u ook de statutaire zetel (vestigingsplaats) van de rechtspersoon.
Verplichte gegevens op uw website
U moet duidelijk zijn over uw bedrijf. U moet op uw website onder meer deze gegevens op een logische plaats zetten:
- volledige naam (statutaire naam zoals vermeld in de oprichtingsakte) en handelsnaam
- adresgegevens (bezoekadres)
- KVK-nummer
- btw-identificatienummer (btw-id)
- e-mailadres en telefoonnummer
- naam en bezoekadres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)
Dit artikel is gerelateerd aan:
Zie ook
Externe links
Wet- en regelgeving
- Burgerlijk Wetboek, Boek 6, Titel 5, Art. 230b en 230c (Overheid.nl)
- Burgerlijk Wetboek Boek 3, Art. 3:15d lid 1 (Overheid.nl)
- Handelsregisterwet 2007 (Hrw 2007) (Overheid.nl)
- Burgerlijk Wetboek Boek 2, Art. 186 lid 1 (Overheid.nl)
- Besluit Omzetbelasting, administratieve-, facturerings- en andere verplichtingen, Art. 3.3.2 (Overheid.nl)
Heeft u nog vragen?
Neem contact op met Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)